מה זה כותנה מצרית? הכל על הבד והיתרונות שלו

מצעי כותנה מצרית סאטן או רגילים, הופכים בשנים אלו למבוקשים וצוברים פופולריות בעולם, בעיקר במלונות יוקרתיים ובעלי שם, כמו גם בקרב משפחות שיודעות להעריך איכות. 

לא לחינם הכותנה המצרית נחשבת למועדפת ביותר בעולם הטקסטיל. ישנה סיבה מוצדקת למקום שהיא תופסת בשוק המצעים והיא- שילוב מיוחד של שלושה פרמטרים חשובים: 

– מגבות או מצעים מכותנה מצרית הם עמידים וחזקים לאורך שנים.

-הם בעלי נראות אלגנטית ויוקרתית שגם נשמרת היטב.

-הם מתאפיינים ברכות נדירה ומאפשרים נוחות מקסימלית.

הייחוד של הכותנה המצרית נוצר בזכות הגנום שלה, אופן הגידול והקטיף, וכמובן אריגת הבד. על מנת להבין את כל הפרטים, יש להכנס לעומק וללמוד מהבסיס, משטחי הגידול במצרים ליד הנילוס, ועד מדפי הטקסטיל בחנויות ובאתרי המכירה.

מאמר זה מספק את כל הפרטים על הכותנה המצרית וכן דן ביתרונות בהשוואה לבד מכותנה רגילה.

 

מה זו כותנה מצרית?

כותנה מצרית היא כותנה מזן ספציפי, הגדלה באיזור נהר הנילוס במצרים. האקלים החם ושטוף השמש באזור ונהר הנילוס הסמוך מהווה מקור מים זמין לשטחי הגידול- יוצרים סביבה אידיאלית לגידול הכותנה המצרית. בנוסף, בזכות הנילוס הסמוך, הקרקע רוויה בחומרי הזנה וכך, מתאפשר גידול של כותנה איכותית במיוחד.

לא לחינם מכונה הכותנה המצרית “מלכת הכותנה”, היא בעלת מבנה ייחודי. החקלאים מאפשרים לה למצות את פוטנציאל הגדילה שלה והקטיף נעשה באופן ידני ובזהירות, כך שכדורי הכותנה נשמרים בלי להפגע או להיפגם. בזכות הגידול הסבלני והעבודה הידנית, היא מתאפיינת בסיבים ארוכים במיוחד, להם יש קשר הדוק לאיכות שלה.

 

כותנה מצרית VS כותנה רגילה

בדי כותנה רגילים הנשחקים כעבור כמה שנים, נעשים מחוספסים ופחות נעימים למגע. לעומתם, הכותנה מצרית מחזיקה מעמד ושומרת על נראות ומרקם נעים במיוחד, גם לאורך שנים. על מנת להבין למה זה קורה, יש להבין את שני ההבדלים המשמעותיים בין כותנה מצרית לכותנה רגילה:

 

  • אורך הסיבים: בכותנה רגילה הסיבים קצרים יותר, כך שמגע הבד מחוספס יותר. כותנה מצרית מיוצרת מסיבים ארוכים במיוחד, מה שגורם לכך שהבד נושם, משיי רך וחסר חספוס מקצוות הסיבים. לכן, השינה על מצעים כותנה מצרית כל כך מענגת, חלקה ורצופה גם לאנשים עם עור רגיש או פגום וכן לילדים, תינוקות וקשישים.

 

יש מעלה נוספת הנגרמת מאורך הסיבים והיא שלמרות הרכות המושלמת של כותנה מצרית, מצעים התפורים ממנה הם חזקים ועמידים יותר. לחוטים יש פחות נקודות תורפה לפרימה ולכן, האריג מתאים לאנשים המחפשים מצעים שיחזיקו מעמד לשנים ארוכות. 

 

  • צפיפות החוטים: צפיפות החוטים היא מספר חוטי אורך ורוחב באינץ’ מרובע של בד ארוג. על מנת לייצר בד בצפיפות גבוהה, משתמשים בחוטים דקים וארוכים. בד רך נוצר בעקבות הדקיקות של החוטים והוא חזק ועמיד בזכות הצפיפות שלהם. 

צפיפות החוטים של אריג מכותנה רגילה מתחילה ב- 144 באיכויות נמוכות ומגיעה לכל היותר לכמה מאות חוטים בלבד באינץ’. 

בכותנה מצרית מיוצרים גם מצעים כותנה מצרית 1000 ואפילו כותנה מצרית 1200. למעשה בזכות האיכות הבסיסית של הכותנה המצרית, לשימוש ביתי רגיל מיותר לרכוש מצעים בצפיפות חוטים גבוהה. היתרונות של הכותנה המצרית נשמרים והמוצר במחיר נגיש גם בצפיפות חוטים של 500 או פחות.

 

שני יתרונות אלו הופכים מצעים לבנים מכותנה מצרית לצורך כמעט אלמנטרי בכל בית או מלון שמכבד את עצמו.

 

מצעים מכותנה מצרית קונים ב- HEAVEN!

 

מה זה כותנה מצרית? הכל על הבד והיתרונות שלו

ב- HEAVEN, אנו מציעים קולקציית סדינים כותנה מצרית, שמיכות וסטים שלמים של מצעים מכותנה מצרית איכותית, במחירים מעולים.

כבר מעל חמישה עשורים שאנחנו משווקים מגוון מוצרים רחב לבתי מלון, גופים ממשלתיים, וועדי עובדים, רשתות שיווק וחנויות פרטיות. אצלנו תמצאו מצעים וכלי מיטה מהחברות המובילות בשוק, בעיצובים יוקרתיים ובאיכות בלתי מתפשרת.

מעוניינים ברכישת כלי מיטה? מצעים? מגיני מזרון, כריות נוי? כיסויי סלון ועוד? צרו איתנו קשר עכשיו בטלפון 058-7972001 ותהנו משירות מעולה ויחס אישי, כמו אלפי הלקוחות המרוצים שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן