איך מכבסים מצעים? המדריך השלם

איך מכבסים מצעים? המדריך השלם

מצעים הם חלק בלתי נפרד מהמיטה, ומספקים את הנוחות והתמיכה שכולם זקוקים להן כדי לישון טוב בלילה. ישנם סוגים רבים ושונים של מצעים, העשויים מחומרים שונים ובעלי מאפיינים שונים, אלו כמה מהנפוצים שבהם –

  • מצעי כותנה: מצעים העשויים מכותנה הם הנפוצים ביותר, והם ידועים בנוחותם ובאיכותם. כותנה היא חומר טבעי שקל לניקוי, ויש לה תכונות אנטיבקטריאליות. התוך מצעי הכותנה ניתן למצוא מצעי ג’רסי טריקו, מצעי פלנל, מצעי כותנה סרוקה, כותנה מצרית ועוד..
  • מצעי משי: מצעים העשויים ממשי הם נוחים מאוד, אך הם גם יקרים יותר מצעים העשויים מחומרים אחרים. משי הוא חומר טבעי בעל מרקם חלק ומבריק.
  • מצעי פרקל: מצעים במרקם מט. מתאימים מאוד לאקלים חם או לאנשים שסובלים מחום גוף והזעה בשל המרקם הנושם של הבד.
  • מצעי סאטן: מצעים יוקרתיים, בעלי צורת אריגה המזכירה בד משי. המצעים ידועים במראה היוקרתי שהם מעניקים למיטה.
  • מצעים שוויצריים: מצעים שוויצריים הם איכותיים מאוד, והם עשויים לרוב מכותנה או משי. מצעים שוויצריים נבדלים מצעים אחרים בכך שהם עשויים מחוטים דקים יותר, מה שהופך אותם לעדינים יותר ונושמים יותר.

חשוב לכבס ולהחליף מצעים באופן קבוע, כדי לשמור על היגיינה טובה ולמנוע הצטברות של חיידקים וריחות לא נעימים.

 

כיבוס מצעים – שלב אחר שלב

1. מיון מצעים

לפני שמפעילים כביסת מצעים, חיוני למיין את המצעים כראוי. על ידי הפרדת מצעים לבנים ממצעים צבעוניים, מונעים העברת צבע לבגדים אחרים ושומרים על בהירות הסדינים הלבנים. בנוסף, התחשבות בסוגי בדים בזמן המיון היא חיונית כדי למנוע נזק. לבדים כמו כותנה, פוליאסטר ומשי יש דרישות כביסה שונות, ולכן מיון אותם בהתאם הכרחי לתוצאות מיטביות.

 

2. בחירת טמפרטורת הכביסה המתאימה

אחת השאלות הנפוצות ביותר היא: “על כמה מעלות מכבסים מצעים”. בעוד שטווח הטמפרטורות האידיאלי לשטיפת מצעים בדרך כלל בין 30-40 מעלות צלזיוס, זה תלוי בסופו של דבר בגורמים שונים כמו סוג הבד, כתמים קשים , ריחות ועוד. לדוגמה, בדים עדינים כמו משי עשויים לדרוש טמפרטורה נמוכה יותר, בעוד שמצעים מלוכלכים מאוד עשויים להפיק תועלת מטמפרטורה גבוהה יותר.

כדי לדעת בצורה המתאימה ביותר איך לכבס מצעים ובאיזו טמפרטורה, כדאי להסתכל על התוויות כדי לדעת את הטמפרטורה המדויקת לסוג הבד.

 

3. בחירת חומרי הניקוי נכונים והתוספים המתאימים לכביסה

בחירת חומרי ניקוי מתאימים היא חיונית לשמירה על איכות המצעים. מומלץ לא להעמיס ולשים כמות גדולה של מרכך או ג’ל כביסה כדי לשמור על הבד. כדאי להוסיף חומץ או סודה לשתייה המסייעים בהוצאת כתמים קשים , ריחות רעים, ורכות הבד. בחר בדטרגנטים עדינים שנוסחו במיוחד עבור בדים עדינים.

 

4. לעקוב אחרי הוראות ייבוש

לאחר כיבוס מצעים, חשוב לייבש אותם כראוי. יש 2 אפשרויות:

-ייבוש בתלייה-יבוש בתלייה הוא השיטה העדינה ביותר, מכיוון שהיא ממזערת את החשיפה לחום ומפחיתה את הסיכון להתכווצות או דהייה. בנוסף, ייבוש מצעים בתלייה מומלצת לחצר או מרפסת או גינה על מנת לאפשר למצעים אור שמש ישיר לייבוש מלא לחלוטין שמסייע בחיטוי נכון והעלמת ריחות.

-ייבוש במייבש- שיטה פחות מומלצת, אבל היום אנשים משתמשים בה מפאת קוצר זמן. אם כבר בוחרים לייבש את המצעים במייבש, כדאי להשתמש בחום נמוך כדי למנוע נזק.

מומלץ לכבס מצעים לפחות אחת לשבוע, או יותר אם ישנים עם בני משפחה נוספים או חיות מחמד. טכניקות כביסה נכונות לא רק מסירות לכלוך, זיעה ואלרגנים אלא גם מסייעות בשמירה לאורך זמן על איכות המצעים.

כביסה וייבוש בדרך נכונה, גיהוץ, קיפול ואחסון מסייעים בשמירה על הבד, המראה והאיכות לאורך זמן.

 

 כביסת מצעים- שאלות ששוות מענה

שאלה 1 – איך לכבס מצעים לבנים?

כביסת מצעים לבנים צריכה להיות נקייה לחלוטין מצבעים כלשהם, כדי שהבגדים לא יספגו צבעים אחרים. אז איך עושים כביסה לבנה?

  • להפריד ולהכניס רק מצעים לבנים
  • מומלץ להוסיף אבקת סודה לשתייה וחומץ לכביסה. בערך כחצי כוס סודה לשתייה לשים ישירות בתוף המכונה, וחומץ בערך כוס וחצי שמים במיכל המיועד למרכך כביסה. לשים לב שלא שמים את שניהם יחד אחרת באותו המקום.
  • מכבסים לפי הוראות היצרן שכתובים על תוויות המצעים.
  • מייבשים במייבש או בתלייה בחוץ.

 

שאלה 2- אפשר לעשות כביסה מצעים ומגבות משולבת? 

כדאי להפריד בין מגבות למצעים במכונה, מאחר ומדובר בסוגי בד שונים שמצריכים טיפול אחר וייבוש אחר. בכביסה של מצעים מומלץ לא למלא לחלוטין את התוף כדי לאפשר סחיטה טובה ומקום למצעים להסתובב, ובכביסה של מגבות ניתן למלא את התוף כמעט עד הסוף.

מה שמשותף בין שתי הכביסות הוא שכדאי להפריד בין הסוגים – לעשות כביסת ציפיות, כביסת מגבות פנים וידיים, כביסת מגבות גוף, כביסת סדינים ועוד…

 

HEAVEN – מצעי יוקרה באיכות מעולה 

 HEAVEN מהיצרניות והיבואניות המובילות של כלי מיטה וכלי מיטה בישראל. המצעים שלנו יוצרים חוויה כאשר איכות, נוחות ועיצוב מתמזגים במצעי שינה מובחרים. המצעים עשויים מחומרים איכותיים ומיוחדים, ומספקים חוויה שינה מתקדמת ונעימה. השילוב בין בדי כותנה רכים ונושמים לבין טכנולוגיות חדישות, יוצר יחידת שינה איכותית.

עם עיצובים מודרניים המצעים של HEAVEN מתאימים לכל סגנון ודגם בחדר השינה. המומחיות שלנו הופכות אותנו למקור מהימן על כביסה של מצעים וטיפול נכון בהם.

אז האם אינך בטוח לגבי הדרך הטובה ביותר לכבס את המצעים שלך? האם אתה רוצה לוודא שאתה שומר על איכות המצעים שלך? אל תחפש עוד! הגעת למקום הנכון שיספק לך מצעים באיכות גבוהה, טיפים איך לשמור עליהם , ושירות נעים ואדיב.

קטלוג המוצרים שלנו ושירותי משלוח מקוונים נוחים מחכים לכם באתר שלנו. לפרטים נוספים נשמח לעמוד לרשותכם בטלפון  050-8767032 .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן