כל כמה זמן מומלץ להחליף מצעים

החלפת מצעים –חשיבות

הודות לזיעה, רוק, שומנים, סיבים ושאר לכלוך, המצעים שעל המיטה שלכן מהווים כר פורה לחיידקים. למעשה, הם סוג של בגד שאתם לובשים בכל שעות השינה שלכם. גוף האדם משיל מדי יום כמות אדירה של תאי עור, רובם נשארים במיטה הרבה אחרי שקמתם ממנה ליום חדש.

תאי עור מתים מזמנים אליהם קרדיות אבק שפורחות במקומות חמים ולחים – בדיוק כמו המיטה הנעימה שלכם. קרדיות אבק הן אקריות מיקרוסקופיות פרוקות רגליים שאמנם לא מעבירות מחלות, אך ההפרשות שלהן מהוות גורם עיקרי לאלרגיות ואסטמה.

מלבד קרדיות האבק שנמצאות לכם במיטה, המצעים יכולים לצבור אלרגנים אחרים כמו אבקנים, מה שעלול לגרום לכם לגודש ומשם הדרך קצרה לנחירות שפוגעות באיכות השינה.

 

כל כמה זמן להחליף מצעים?

חשוב מאוד שתדעו כל כמה זמן צריך להחליף מצעים על מנת להימנע מזיהומים ומחלות שיכולות להיווצר במידה ולא תחליפו את המצעים בתדירות הראויה. את מצעי המיטה שלכם מומלץ להחליף מדי שבוע. אמנם, ישנם מקרים בהם מומלץ להחליף את הסדינים בתדירות גבוהה יותר, ביניהם:

  • אם אתם סובלים מאלרגיות, אסטמה או רגישות לאבק
  • אם אתם סובלים מזיהום או נגעים שנמצאים במגע עם סדינים שלכם
  • אם אתם מזיעים בצורה מוגזמת
  • אם חיית המחמד שלכם ישנה במיטה שלכם
  • אם אתם נוהגים לאכול במיטה
  • אם אתם ישנים ערומים
  • אם אתם הולכים לישון בלי להתקלח

יש לציין כי ככל שתדאגו לניקיון והחלפת המצעים שלכם מדי שבוע, תוכלו לשמור על בריאותכם ולהנות משינה איכותית יותר.

 

כל כמה זמן מחליפים מצעים בחורף?

התדירות להחלפת מצעים בחורף אינה שונה משאר עונות השנה. אמנם בימי החורף אתם מזיעים פחות, אך העובדה הזו לא פוטרת אתכם מהחלפת מצעים כל שבוע. שכן, מעבר לזיעה, ישנם עוד אלמנטים שמחייבים אתכם להחלפת מצעים, כמו תאי העור המתים ועוד. 

 

איך שומרים על סטריליות המצעים?

מומלץ לכבס את המצעים במים חמים, קראו את ההוראות שמופיעות על התווית וכבסו את המצעים במים החמים ביותר שאפשר בהתאם להנחיות שצוינו (עד 40 מעלות). ככל שהמים יהיו חמים יותר כך גדל הסיכוי להשמיד חיידקים ואלרגנים. כמו כן מומלץ גם לגהץ את הסדינים לאחר הכביסה, החום של המגהץ משמיד חיידקים ומחליק את המצעים בצורה מושלמת. 

 

איך להחליף מצעים לשמיכת פוך?

מכיוון שהחלפת מצעים לשמיכת הפוך היא לרוב התהליך המורכב והמסורבל יותר בהחלפת המצעים, להלן מדריך קצר שיסייע לכם להפוך את המשימה לפשוטה הרבה יותר:

  • הופכים – בשלב הראשון מה שאתם צריכים לעשות הוא להפוך את הציפית, כלומר שהחלק הפנימי של השמיכה יהיה כלפי חוץ (החלק שבו רואים את התפרים והם מורגשים).
  • פורסים – אתם צריכים לפרוש את הציפית על המיטה, מה שקורה עכשיו הוא שיש לכם ציפית הפוכה פרוסה על המיטה, אין צורך יותר מידי למתוח ולהתעסק עם הציפית, פשוט מאוד להפוך אותה ולפרוש אותה על המיטה.
  • פריסת שמיכת הפוך – אחרי שיש לכם ציפית הפוכה פרוסה על המיטה, אתם צריכים להביא את שמיכת הפוך ולפרוש אותה על הציפית שמונחת על המיטה. גם בשלב הזה אין צורך יותר מידי למתוח ולדייק במיקומים, הם כבר יסתדרו לבד בהמשך הכיסוי, המשיכו לקרוא וגלו איך בקלות השמיכה שלכם תיכנס לציפית. חשוב לשים לב שלא יהיו קיפולים בשמיכה, כלומר שלא יהיו קצוות של קיפולים, או למטה או למעלה.
  • מגלגלים – אחרי שהשמיכה מונחת על הציפית כל מה שאתם צריכים לעשות זה להתחיל לגלגל את השמיכה ואת הציפית ביחד, כאן חשוב לשים לב ולשים דגש רב על הקצוות של השמיכה שהן תואמות לקצוות של הציפית. חשוב מאוד לגלגל מהחלק הסגור של הציפית כלפי החלק הפתוח.
  • מכניסים את השמיכה – כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להגיע לחלק הפתוח של הציפית ולהתחיל לפתוח אותו עד כמה שאפשר, ולתפוס את החלק הפנימי של הגלגל ולהוציא כלפי חוץ, ככה אתם מקבלים גלגל שמכוסה בציפית.
  • מתחילים לפתוח – בשלב הזה צריכים להתחיל ולפתוח את השמיכה המגולגלת, לא בצורה מהירה אלא  בחלקים איטיים בשביל שהשמיכה לא תתחיל להתבלגן בתוך הציפית.
  • מנערים מעט – כל מה שנשאר הוא רק לנער מעט את השמיכה בתוך הציפים בכדי שהיא תשב טוב יותר במיוחד בקצוות שלא יווצרו קיפולים פנימיים.

 

HEAVEN 

אנו בחברת וקנין יחיא בע”מ, מתמחים במצעים ושמיכות איכותיות לכל סוגי המיטות. כמו כן, אנו משווקים את מוצרי מותג המצעים – ,HEAVEN המבטיח מצעים איכותיים ועמידים לאורך זמן. אצלנו תוכלו למצוא מצעים מעוצבים שיוסיפו הרבה סטייל לחדר השינה שלכם.

לכל שאלה צרו אתנו קשר:

טלפון – 058-7972001

פקס – 03-6813206

מייל – hello@heaven-inc.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן