איך לכבס מגבות חדשות וישנות?- המדריך המלא

מגבות הן חלק מהפריטים הכי שימושיים בשגרת היום-יום. בכל בית, ניתן למצוא מגבות פנים, מגבות ידיים, מגבות גוף וכמובן, חלוקי מגבת. 

כמו כל פריט הצובר לחות לאחר שימוש ארוך ואוורור לא מיטבי, גם מגבות מתחילות  לייצר ריח לא נעים. כאמור, המגבת צוברת לחות, זיהומים ולכלוכים זעירים כמו תאי עור ואבק. לכן, חשוב לתחזק כביסת מגבות בתדירות גבוהה, ולהחזיק מלאי מספק של מגבות בבית להחלפה. 

לא לחינם מגבות ישנות מאבדות כושר ספיגה ונעשות קשיחות ומחוספסות. אנשים רבים לא יודעים, אך יש השפעה ישירה לטיפול נכון וכביסה, על אורך חייהן ואיכותן של המגבות. כביסה נכונה, מאפשרת להן גם כעבור שנים, להיראות כמו חדשה, להישאר רכה מאוד ולשמר את יכולת הספיגה שלה לאורך זמן. 

מאמר זה, ידון איך לכבס מגבות חדשות וישנות בצורה נכונה וייתן טיפים מומלצים לתחזוקה.

 

איך מכבסים מגבות חדשות?

על מנת לשמר את צבעיהן של המגבות ולשמור על האיכות והרכות שלהן לאורך זמן, חשוב להקפיד על שני כללי אצבע:

1.כביסה והשריה לפני השימוש הראשוני: מגבות חדשות מפס הייצור מכילות שאריות של צבע, סיבים וחומרים מתהליך האשפרה. חלקיקים אלו, עלולים לפגוע בעור המשתמשים ובמקביל גם להפחית את יכולת הספיגה של המגבות. 

אז כמה זמן להשרות מגבות חדשות, כדי למקסם את יכולת הספיגה שלהן ולהסיר חלקיקים לא רצויים?. מומלץ להשרות מגבות חדשות, במשך לילה עד 12 שעות במים קרים ולאחר מכן, לכבס בטמפרטורה של עד 40 מעלות. 

בעלי עור רגיש, יכולים לכבס את המגבות גם פעמיים לפני השימוש הראשון, כדי לוודא שנפטרו מכל השאריות.

 

2. כביסה נכונה לאחר השימוש: המגבות עדיין מכילות צבע ויש סכנה של העברת צבעים למצעים, לעור ועוד. לכן, בכביסות הראשונות חשוב להפריד צבעים ולכבס לפי ההוראות. 

הקפדה על כללי אצבע אלו, בכפוף להמלצות היצרן לטיפול במגבות, תשמור עליהן לאורך זמן יפות ונעימות לשימוש.

 

איך לכבס מגבות במכונת כביסה?

כביסת מגבות במכונה, מצריכה מעקב אחרי הנחיות מדויקות, על מנת לשמור עליהן כמו חדשות. כיבוס שגוי במכונה עלול להפוך אותן לדהויות, נוקשות ומחוספסות או להרוס, לפרום או לכווץ אותן, כך שיאבדו את הצורה היפה שלהן.

כמעט כל מגבת עלולה להיפגם בהרתחה ולכן, חשוב להקפיד על התאמה של תוכנית כביסה. מגבות המכובסות בצורה נכונה, שומרות על רכותן ומספקות חוויית שימוש נעימה לאורך שנים.

ההמלצות של חברת HEAVEN למגבות נעימות לאורך זמן, הן:

  • לא לפוצץ את המכונה- אם אפשר להכניס יד למכונה ולגעת בקלות בחלק האחורי של התוף, כדאי לא למלא אותה עוד. 
  • טמפרטורה של 40 מעלות, מספיקה ומנקה היטב מלכלוך כמו תאי עור ואבק. אפשר כמובן, לכבס טמפרטורות גבוהות יותר, אם ההנחיות על המגבת מתירות זאת. 
  • שימוש נכון בחומרי כביסה- יש להקפיד לשים ג’ל או אבקת כביסה ומכרך, בכמות המתאימה למשקל הכביסה, כדי למנוע מהבד לצבור שאריות חומר שלא נשטפו. מי שרכות המגבות ממש חשובה לו, יכול גם לעשות שטיפה נוספת, ובכך לוודא שנשטפו כל שאריות החומר.
  • כמות גדולה יותר של מרכך יכולה לשפר את מרקם המגבת.

 

כיבוס מגבות נכון במכונה, יאריך את חיי המגבות ויאפשר הנאה מושלמת מהשימוש בהן.

 

איך לכבס מגבות עם חומץ?

לחומץ יש כמה תכונות חשובות בניקיון והן: 

 

1.חומציות- בגלל החומציות שלו הוא ממיס אבנית, מה שיכול להוסיף רכות לכביסה בכלל ולמגבות בפרט.

2.החומץ הוא אנטיבקטריאלי ולכן, הוא מפחית מאוד הימצאות של חיידקים, עובש וזיהומים נוספים. כתוצאה מכך, הוא מפיג ריחות לא נעימים, הנוצרים כתוצאה מייבוש לא מספק של המגבות בין שימוש לשימוש.

 

בזכות שתי סיבות אלו, מומלץ מדי פעם להוסיף חצי כוס חומץ בתא המרכך של מכונת כביסה. מגבות במכונה עם חומץ יוצאות לאחר חיטוי קל ועם רכות ממכרת. 

חשוב להקפיד לא להוסיף למכונה כימיקלים קשים, מכיוון שעלולים להיווצר אדים רעילים ומסוכנים. 

 

מגבות איכותיות ברכות ממכרת- קונים ב- HAEVEN!

אצלנו ב- HEAVEN, תוכלו למצוא מגבות חלקות בגדלים שונים, מגבות מטבח ומגבות נטילת ידיים רקומות. כולן עשויות מ-100 אחוזי כותנה, ובאיכות שלא הכרתם.

 

אנחנו ב- HEAVEN דואגים לבית שלכם כבר מעל 50 שנה, עם טקסטיל יוקרתי ואיכותי מהשורה הראשונה. תוכלו לרכוש אצלנו גם מצעים, שמיכות מסוגים שונים, כריות שינה, כריות נוי ועוד. המוצרים שלנו, מיועדים למבוגרים, בני נוער, ילדים ותינוקות, באיכות מעולה, תוך בקרת איכות קפדנית ובעיצוב יוקרתי המתאים לכל בית.

 

מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בטלפון 058-7972001 לכל שאלה והתייעצות, ולהנות משירות הלקוחות המדויק והמקצועי שלנו.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן